Uniek bij ons!

Dit maakt ons uniek:

Ondernemend leren

Leerlingen dromen, denken, durven, doen en delen op de Springplank! Dat wil zeggen dat zij tijdens projecten zelf de touwtjes in handen nemen. De leerkracht stelt zich op als coach. Leerlingen worden uitgedaagd actief in het leven te staan en initiatieven te nemen.
Op iemand afstappen, bedrijven bellen of zaken zelf regelen is voor onze leerlingen een koud kunstje!

PBS

We gebruiken PBS om een veilige, positieve leeromgeving te creëren. PBS staat voor Positive Behavior Support.

Cultuuraanbod

Binnen onze cultuureducatie vinden wij het belangrijk dat onze leerlingen kennismaken met verschillende disciplines waarbij wij vooral de verbinding naar de eigen leefwereld leggen.
Door projectmatig met Ondernemend Leren met leerlingen te werken, kunnen er door verschillende disciplines, culturen en onderwerpen verbindingen met de eigen leefwereld worden gelegd. Door met de leerlingen de 5 D’s (Dromen, Denken, Durven/Doen, Delen) te doorlopen en hen aan hun eigen dromen te laten werken, dagen wij leerlingen uit om hun talenten te ontwikkelen.

Wij werken, naast de projecten van Ondernemend Leren, jaarlijks aan drie cyclussen. In de eerste cyclus staat muziekeducatie centraal: de Muziekimpuls. Hierbij staat het ontdekken van verschillende instrumenten, technieken en muziekstijlen centraal. Ieder kind zal zijn of haar eigen muzikale talent daarin ontdekken. Samen met de Zwolse Muziekschool ontwerpen wij een doorgaande leerlijn voor muziek passend bij onze leerlingen en onze school. In de tweede cyclus komen de workshops waarin de disciplines dans, theater en media verweven zitten naar voren. Wij bieden de kinderen de mogelijkheid om verschillende workshops te volgen die worden aangeboden door verschillende culturele aanbieders. De kinderen maken vervolgens een keuze bij welke discipline ze 5 weken lang lessen willen volgen. In de laatste cyclus bieden wij de leerlijn Beeldende Vorming aan. In een zestal weken wordt er rondom een kunstenaar gewerkt, waarbij de betekenis van kunst en kunst maken met verschillende technieken en materialen centraal staat. Ook hier staat talentontwikkeling voorop, ieder kind is uniek en krijgt de ruimte om zijn eigen product te maken.

Maandsluiting

Elke maand verzorgt een groep de maandsluiting. De ouders van die groep en alle leerlingen kijken dan naar een uitvoering. Het is ook de dag dat alle jarigen van de maand worden toegezongen!

Ouderraad

Onze school heeft een zeer actieve ouderraad die er bijvoorbeeld voor zorgt dat er mooie activiteiten rondom de feestdagen worden georganiseerd, maar die er ook voor zorgt dat we bijvoorbeeld mee kunnen doen aan de carnavalsoptocht.

Voorschoolse opvang

Op dinsdag-, donderdag-, en vrijdagochtend komen we tegemoet aan de vraag van ouders naar voorschoolse opvang. Op deze dagen kan de onderwijsassistente uw kind al vanaf 7.30 uur opvangen. Informeer naar de mogelijkheden!

Kinderdagverblijf en peuterspeelzaal

Doomijn heeft in ons pand een locatie voor haar kinderdagverblijf en peuterspeelzaal. U hoeft dan maar naar één adres als u hier een jongere broertje of zusje van onze leerling naartoe wilt brengen.