Voor ouders

Schoolgids 2023-2024

Download hier de schoolgids

Schooltijden

Op de Springplank werken we met een continurooster. Dit betekent dat alle leerlingen tussen de middag op school eten. Dit doen zij in de klas met de groepsleerkracht.
Verder werken wij met gelijke dagen voor elke groep. Het rooster ziet er als volgt uit:

Maandag, dinsdag en donderdag
8.30 – 14.30 uur

Woensdag en vrijdag
8.30 – 12.30 uur

Pauzes

We vinden het belangrijk dat onze leerlingen gezond eten. Dit houdt dan ook in dat leerlingen gezonde pauzehapjes meenemen zoals brood, fruit en water, zuivel of sap.

Gymtijden

De leerlingen van groep 4 t/m 8 gymmen 2x per week, op dinsdag en donderdag. Zij krijgen les van een vakleerkracht van Sportservice, in de gymzaal van onze school. De leerlingen van groep 1, 2 en 3 gymmen 1x per week in de gymzaal. Ook gymmen zij met de vakleerkracht in de speelzaal.

Vakanties en vrije dagen

Herfstvakantie 23 oktober t/m 27 oktober 2023
Kerstvakantie 25 december t/m 5 januari 2024
Voorjaarsvakantie 19 februari t/m 23 februari 2024
Goede Vrijdag 29 maart 2024
Tweede Paasdag 1 april 2024
Meivakantie 29 april t/m 10 mei 2024
Tweede Pinksterdag 20 mei 2024
Zomervakantie 22 juli t/m 30 augustus 2024

Margedagen

Op margedagen zijn de leerlingen vrij. Het team gebruikt deze dagen voor bijscholing en overleggen.
Woensdag 15 november 2023
Maandag 12 februari 2024
Dinsdag 16 april 2024
Vrijdag 21 juni 2024

Nieuwe leerlingen

Bent u nieuwsgierig geworden naar het onderwijs op basisschool de Springplank in Zwolle?
Neem dan contact op met Karin Pullen-Wolf of Suzanne Habers om een afspraak te maken voor een rondleiding. Tijdens de rondleiding kunt u uitgebreid de school bezichtigen, kennismaken met de leerkrachten en vragen stellen.
U vindt de contactgegevens hier.

Na de rondleiding

Als uw kind vier jaar wordt en u heeft uw kind aangemeld op de Springplank, dan neemt de leerkracht van groep 1 contact met u op. Samen worden er afspraken gemaakt over de wenochtenden (3).

Na een periode van 6 weken wordt beslist of de nieuwe leerling definitief kan worden ingeschreven. Deze periode mag met maximaal 4 weken worden verlengd. (Wet Passend Onderwijs)

Als uw kind van school verandert, nemen wij altijd contact op met de school van herkomst. Zo kunnen we ons een goed beeld vormen van het onderwijs dat uw kind nodig heeft en of dat onderwijs op de Springplank gegeven kan worden of dat uw kind ander onderwijs nodig heeft.

Schoolveiligheidsplan

Alle scholen van OOZ hebben een schoolveiligheidsplan.

Deze kunt u downloaden. 2023.05.09 Schoolveiligheidsplan