Over ons

De Springplank is de eerste en enige ondernemende school in Zwolle! Wij dagen onze leerlingen uit om te dromen en na te denken over kansen en mogelijkheden.

Dit komt bijvoorbeeld tot uiting in schoolbrede projecten waarbij leerlingen dromen en nadenken over wat zij graag willen doen en willen bereiken. We begeleiden leerlingen in hun leerproces. U kunt hierbij denken aan het verzorgen van de schoolreis. Wat willen de leerlingen? Hoe denken zij dit te kunnen regelen? Wat is ervoor nodig om de dag goed te laten verlopen? Op deze manier helpen we onze leerlingen op te groeien tot zelfstandige, actieve volwassenen!

De plek waar de school staat leent zich hier uitstekend voor. De Springplank is namelijk gehuisvest in Dieze in een multifunctioneel pand nabij het historische centrum van Zwolle.

In ons gebouw zijn verschillende instanties actief. Zo hebben ‘Connect logopedie’ en ‘FysioPlus fysiotherapie’ wekelijks hun spreekuren op de Springplank. Daarnaast is er een locatie gevestigd van Doomijn kinderdagverblijf en peuterspeelzaal.
Wij werken actief samen met verschillende instellingen, zoals bijvoorbeeld wijkverenigingen, Travers en Sportservice.